25 April, 2017 2:50 AM
Home » Kulinarstvo » Kategorija superhrane: Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje

Kategorija superhrane: Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje

Premda se u jednom periodu osporavala, dokazano je ipak da ista sadržava bit zdravog života, jer jaja, prema najnovijim saznanjima, spadaju u kategoriju superhrane

Malo kalorija

To znači da su jaja nutritivno najbogatija namirnica, da poboljšavaju opće zdravstveno stanje, da su učinkovita u borbi s viškom kilograma, kao i to da njihov ograničen unos ne povećava razinu lošeg holesterola u organizmu. Jaja imaju vrlo malo kalorija, ali su bogat izvor proteina i vitamina, posebno vitamina D, B12 i selena. Sve to vrijedi samo ako se konzumiraju u ograničenim količinama – 1 do 2 jaja na dan. Protivnici jaja govore kako je problem s jajima velika količina holesterola. No, najnovija istraživanja ukazuju na činjenicu da su jaja više korisna nego štetna. Istina je kako jaje u sebi sadrži oko 300 mg holesterola, ali ono također sadrži i lecitin koji suzbija štetno djelovanje holesterola i pospješuje njegovu eliminaciju iz tijela.

sweet-potato-avo-toast-3442-1

Važne oznake

Prilikom konzumacije jaja, potrebno je znati kako ih je najbolje kombinirati s povrćem, jer povrće usporava apsorpciju holesterola. Osim toga, istraživanja su dokazala da bjelanjak ne sadrži holesterol, a savršen je izvor aminokiselina.

Kada kupujete jaja, treba birati ona koja imaju pravilan oblik, a ne deformisana ili prljava. Potrebno je također obratiti pažnju na oznake kvalitete: trebali bi uzimati isključivo jaja označena kvalitetom A, jer se slovom A označavaju svježa jaja, dok slovo B označava rashlađena jaja koja su mogla biti u frižideru i po 6 mjeseci prije nego su stigla na tržište.

Često se miješaju oznake kvalitete s oznakama klase. Svježa jaja A kvalitete podijeljena su u sedam klasa – SS, S, A, B, C, D, E – između kojih je razlika u 5 grama težine, pri čemu je SS najkrupnije jaje i teži više od 70 g, a E ima manje od 45 g.

Što se tiče vrste jaja, u usporedbi s kokošijim, ista količina prepeličijih jaja sadrži čak 2 puta više željeza, trostruku količinu folne kiseline esencijalnih aminokiselina, a ima više i vitamina A, kalcija, te vitamina iz skupine.

inmedia.ba


Check Also

Domaći čokoladni liker: Fantazija koju možete lako napraviti kod kuće

Napitak koji se malo kome neće svidjeti! Želite li poslužiti gostima nešto posebno, a domaće, ...

Komentariši